niedziela, 25 października 2009

Szukasz i masz - ciasto kruche z jabłkami

Kruche ciasto z jabłkami zrobiłam jakiś czas temu, ale z uwagi na nadmiar pracy i brak czasu czekało grzecznie na swoją kolejkę do publikacji. Ciacho jest naprawdę rewelacyjne. W przygotowaniu najdłużej trwa chyba oczekiwanie na schłodzenie ciasta i upieczenie, reszta to już bułka z masłem :-) Przepis wypróbowałam "na czuja", szukałam czegoś prostego, smacznego. Wertowałam tego dnia mnóstwo przepisów, aż w końcu znalazłam.....to jedno z lepszych ciast kruchych jakie dotąd zrobiłam. Zawiera w sobie dużą ilość jabłek, a to szczególnie przypadło mi do gustu :) Polecam, nie tylko maniakom jabłek!

Ciasto kruche z jabłkami

Składniki:


Na ciasto kruche
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 200 g masła
  • 4 żółtka
  • 2 łyżki cukru
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Na nadzienie i bezę
  • 900 g jabłek
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 4 białka
  • 1 szklanka cukru
  • tłuszcz do wysmarowania formy
  • bułka tarta do posypania blaszki
Przygotowanie:

Składniki na ciasto kruche zagnieść i odstawić do schłodzenia na 30 min.

2/3 ciasta wyłożyć na wysmarowaną tłuszczem i posypaną bułką tartą blaszkę (u mnie okrągła o średnicy 24 cm).
Jabłka obrać, pokroić na plasterki i ułożyć na cieście. Posypać cynamonem i cukrem waniliowym.
Białka ubić z cukrem na pianę i wyłożyć na owoce.
Na wierzch zetrzeć pozostałe ciasto.
Piec ok. 45-50 min. w temperaturze 180 C.

Smacznego :-)

3 komentarze:

Gosi@ pisze...

bardzo apetycznie wyglada :)
Pozdrawiam :)

mi-ika pisze...

Kruche i na dodatek z jabłkami moje ulubione połączenie, wyglada niesamowicie apetycznie z checia bym skosztowala :) pozdrawiam futerkowakuchnia.blox.pl

Anonimowy pisze...

pożyczam przepis i robię
:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin