środa, 29 kwietnia 2009

Proste ciasto z jabłkami

Dziś znowu chciałabym zaproponować ciasto, tym razem taki przepis bez przepisu, czyli coś słodkiego, łatwego, w sam raz na natychmiastową zachciankę. Nie jest to nic górnolotnego. Ciasto, dzięki zawartości mąki ziemniaczanej jest lekko budyniowe, a nadto jak to ujął mój mąż "takie puchate" - cokolwiek, by to miało znaczyć :-) Myślę, że szarlotka to może za duże słowo, ale jeśli ktoś lubi jabłka to z pewnością może spędzić ochotę :-)


Ciasto z jabłkami

Składniki:

  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 4-5 jabłek obranych i pokrojonych na plasterki
  • 4 jajka
  • 1/3 szklanki oleju
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3/4 szklanki cukru
  • cynamon do posypania
  • cukier puder do posypania
Przygotowanie:

Przygotuj dwie miski.
W jednej utrzyj jaja z cukrem, dodaj oliwę, w drugiej zmieszaj suche składniki: mąki i proszek do pieczenia. Następnie połącz wszystkie składniki dodając połowę jabłek.
Wysmaruj tłuszczem formę (użyłam okrągłej o średnicy 23 cm) i wlej ciasto wyrównując szpatułką górę. Resztę jabłek wysyp na ciasto posypując je cynamonem.

Piecz w 180 C ok. 50-55 min. Po przestudzeniu posyp cukrem pudrem.

9 komentarzy:

joshua pisze...
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
emma001 pisze...

pieknie wyglada. A wierzch ciasta jest taki elegancki ;)
uwielbiam jabłeczniki ale tylko domowe ;)

Monsai pisze...

Proste ale jakie pyszne!

olalala pisze...

Mniam! Ale pyyyszne :).

Małgosia.dz pisze...

No ale przecież te "zwykłe" ciasta tez mają swój wielki urok. :) I zaletę wielką, że łatwo i szybko się je przygotowuje.
A jabłeczniki, jakie by nie zrobić, zawsze są pyszne. :)

kasiaaaa24 pisze...

Może i proste, ale i tak wygląda super. Do popołudniowej kawy - idealne :) Pozdrawiam :)

Anonimowy pisze...

Czy zamiast oleju może być masło?

Anonimowy pisze...

Zrobiłam to ciasto:) Właśnie ostygło i rodzinka zjadła na deser. Wszystkim bardzo smakowało! Wyszło wysokie, puszyste i pyszne! A do tego bardzo ładnie wygląda:) Piekłam je w prodiżu i bałam się, że nie wyjdzie takie ładne jak na zdjęciu ale jest:). Gorąco polecam to ciasto!

Anonimowy pisze...

Robiłem to ciasto w formie od tarty i powiem bomba ...,oczywiście nie zapomniałem zmiksować przepisu he he dodałem do masy aromat cytrynowy;-)Ps. wygląd lepszy od smaku

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin