czwartek, 12 lutego 2009

Makaron z brokułami i kurczakiem w sosie serowym

Są takie dni w tygodniu, kiedy trzeba zrobić coś szybkiego, a w tym jednocześnie pysznego i zdrowego. Dziś był taki właśnie dzień :-) Przepis, który chciałabym zaprezentować to właściwie "zlepek" różnych przepisów i zdaję sobie sprawę, że "Ameryki nie odkrywam". Jest to kolejna zapewne wariacja na temat, czyli coś w rodzaju makaron na 1000 sposobów, jednak z racji, że dodałam swoje trzy grosze postanowiłam go zaprezentować. W wersji, którą dziś przedstawiam najbardziej podoba mi się smak sosu serowego w połączeniu ze słonecznikiem, który nadaje potrawie wyrazu i smaczku. Odnośnie samego sera i sosu to wiadomym jest, że o wiele lepszy jest sosik z serów twardszych, najlepiej różnych rodzajów, ale....jak już pisałam na wstępie, obiadokolacja należała do serii - mega szybkie :-)

Składniki:
  • makaron penne (lub inny, który najbardziej lubicie)
  • brokuł świeży (1 szt.) lub mrożony (opak.)
  • pierś z kurczaka/indyka
  • serek topiony (3 opak., małe trójkąciki)
  • śmietana 30% (200 ml)
  • ziarna słonecznika (5-6 łyżek)
  • mała cebulka
  • 3 ząbki czosnku
  • pieprz, sól
  • oliwa

Zdaję sobie sprawę, że patrząc na te składniki możecie pomyśleć, że jakoś ubogo tu z przyprawami. Zapewniam Was jednak, że się mile zaskoczycie. Nie kombinujcie więc przy podsmażaniu kurczaka i nic nie dodawajcie. Chwytając w usta pierwszy kęś nie mogłam się nadziwić, że danie jest tak bosko wyraziste :)


A zatem do dzieła:

Makaron gotujemy al dente, w międzyczasie kroimy na różyczki brokuł (ewentualnie posiłkujemy się gotowym) i również gotujemy na "pół twardo" (ok. 5 min.) w osolonej wodzie. Słonecznik prażymy na suchej patelni i przekładamy do naczynka. Następnie rozgrzewamy oliwę i podsmażamy cebulkę, czosnek i kurkę (pokrojoną w kosteczkę). Wyjmujemy kurczaka i na tej samej patelni podgrzewamy śmietanę i serki topione aż do rozpuszczenia, dodajemy pieprzu, ewentualnie szczyptę soli do smaku. Ugotowany makaron mieszamy z łyżką oliwy, kurczakiem, brokułami. Wszystko wykładamy na talerze, polewamy sosem serowym i posypujemy słonecznikiem.

Smacznego :-)

8 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Zrobiłam i wyszło przeogromnie sycące :) 1/4 albo 1/3 wymienionych składników wystarczy dla jednej osoby. Mam jedynie wątpliwości co do sosu serowego, moim zdaniem jest trochę zbyt mdły. Została jeszcze jedna porcja na jutro, więc dam znać, jak poszły eksperymenty z sosem :) Dzięki za przepis na danie, które nie jest nudne i zawiera mięsko, nareszcie chłopak będzie zadowolony!

Anonimowy pisze...

Dzisiaj zjedliśmy z chłopakiem resztę, do sosu dorzuciłam dużo więcej pieprzu i suszone pomidory. Chociaż bardziej mi smakowało, to sos był już mniej serowy, więc po prostu może nie jesteśmy sobie pisani :) Pyszne danie, polecam każdemu, kto lubi sos serowy!

kuchasia pisze...

Witam,

Cieszę się, że smakowało :-) pozdrawiam serdecznie

Anonimowy pisze...

Pomysł naprawdę super i do tego szybki. Najbardziej podobał mi się sos. Nie wiedziałem, że można zrobić coś tak pysznego z 2 prostych składników i odrobiny pieprzu.

Dodałem sobie Twojego rss-a do śledzonych blogów kulinarnych :)

Anonimowy pisze...

Pyszne!
Dodałam jeszcze troche pieczarek do kurczaka, też wyszło smaczne

Anonimowy pisze...

Proponuję dodać ser wędzony i bazylię :)
Polepsza smak - przetestowane :)

Anonimowy pisze...

Szukałam różnych przepisów,ale ten jest najpyszniejszy:) gratuluję:):) p.s.aaa..z przegapienia pewnego zamiast serków topionych dałam camemberta:) wyszło pysznie:)polecam:)

Anonimowy pisze...

bardzo dobre danie, sos rewelacyjny, to danie nie może się nie udać. Polecam!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin